luni, 17 noiembrie 2014



Anul asta chiar vine Santa Klaus


          In dimineata asta , nici bine nu am deschis ochii si am sarit pe telefon . Cu un strop de indoiala (pentru ca manariile si furturile in ziua de azi nu mai sunt discrete si poate peste noapte voturile lui Fonta au facut pui) , voiam sa ma asigur ca rezultatele alegerilor au ramas aceleasi si ca nu cumva sa se fii pus Mickei Mouse presedinte. Vestea cea buna a venit cu o bucurie similara celei de cand eram mica si gaseam cadourile pe care mi le doream sub brad. Fara suflare si cu lacrimi in ochi am citit stirile pe care eu si milioane de romani voiam sa le aflam dupa valtoarea alegerilor! Am reusit! 
Pana acum, niciodata nu m-a interesat cine e la cotroceni "pentru ca oricum fura toti" , nu am votat niciodata "pentru ca nu am cu cine" si nici macar nu deschideam stirile politice din news feed. Am votat pentru prima data in viata mea (spre rusinea mea, la varsta de 26 de ani) si a castigat cel sustinut de mine. Mark spune ca sunt nebuna pentru ca m-am implicat in halul asta in cursa electorala si ca timp de doua saptamani nu am vorbit despre altceva decat de vot si de cine trebuie sa iasa, de cum o sa ajunga tara daca nu se intampla asta... Am ajuns chiar in stadiul in care imi faceam propriul studiu de piata si intrebam toate clientele , taximetristii, vanzatorii cu cine vor vota si ce parere au. Mica mea implicare imi dadea un procent mare pentru Iohannis dar din cand in cand mai dadeam peste cate un om care isi pierduse speranta si spunea ca voteaza cu Iohannis "dar tot Ponta iese ca aici se fac manarii mari si nu il lasa astia pe neamt sa castige". De fiecare data cand auzeam asta refuzam sa cred ca un personaj atat de mincinos, corupt si cu aspiratii comuniste poate fii presedintele meu! "Daca iese Ponta eu nu il recunosc ca fiind presedinte!" spuneam cu nervi si mai bagam o tigara. Colegele mele ma lasau in pace pentru ca stiau ca sunt foarte implicata si incercau sa ma inveseleasca pentru ca si ele erau ca nenea cu "oricum iese Ponta" si nici macar nu au votat. De fiecare data cand aflu ca vreunul dintre cunoscutii mei nu a fost la vot ma apuca mahnirea si mi se pare revoltator. In diaspora , mii de oameni au asteptat ore intregi in ploaie si frig , unii cu copii in brate , ca sa voteze iar altii care nu fac decat un pas pana la sectia de votare nu s-au deplasat. Eu am taiat Bucurestiul in doua ca sa pun stampila dar mi-a fost rusine sa ma plang pentru ca altii au mers sute de km ca sa schimbe ceva in tara noastra pentru a putea reveni acasa. Am unchi, matusi, veri, prieteni in diaspora si stiu de  la ei ca e foarte greu sa straiesti printre straini "e greu in tara si e greu si aici dar macar aici poti sa pui ceva deoparte" . Eu lucrez de doi ani jumatate ca hairdresser si mi s-a parut revoltator ca un medic rezident sa aiba salariul mai mic decat al meu. In ce lume traim?! Intr-o lume cu o mica speranta care se numeste Klaus Iohannis, presedintele romanilor de pretutindeni! Sa ne traiti domnule presedinte si sa fiti altfel decat cei de dinaintea dumneavoastra. Tineretul va sustine, sustineti-i si dumneavoastra!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu